O kompaniji

O kompaniji

Tekuća,  2021. godina, prolazi u obeležavanju 30 godina rada. Iako osnovana 18. decembra 1990, za zvaničan početak rada uzima se 15. februar 1991. godine, dan kada je obavljena prva poslovna transakcija. Za ovih 30 godina rada kompanija je od lokalnog snabdevača sredstvima za zaštitu bilja izrasla u vodećeg distributera, zastupnika i proizvođača najšireg portfolija, kako agro, tako i garden proizvoda na tržištu zemalja Zapadnog Balkana. 

Lidersko mesto kompanija Agromarket izborila je zato što distribucijom pesticida pokriva više od 40% celokupnog tržišta Srbije, a oko 1/3 tržišta zemalja u okruženju (Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Republika Severna Makedonija), dok prometom semenske robe zauzima preko 25% tržišta. U delu đubriva (tzv. tonažnih i vodotopivih) kompanija ima učešće do 25%, dok je tržište garden proizvoda, bilo za poljoprivredu tako i hobi i profesionalnu primenu pokriveno sa 25 do 30% celokupnog tržišta baštenskih proizvoda. Ove brojke su slične i u zemljama u okruženju u kojima je kompanija Agromarket prisutna kroz svoje distributivne centre.

Kompanija Agromarket ove rezultate ostvaruje permanentnim razvojem sopstvene distributivne mreže koja je tako organizovana i pozicionirana da predstavlja značajnu konkurentsku prednost. Distribucija robe i usluga se odvija kroz rad Logističkog centra Inđija (otvoren 2018.) kojim je pokrivena distribucija na području Vojvodine (Distributivni centri Beograd, Sombor, Subotica, Zrenjanin i Sremska Mitrovica), i 3 distributivna centra na prostoru uže Srbije koji su u funkciji snabdevanja tržišta Centralne Srbije. Idealan raspored distributivnih centara (DC Kragujevac, DC Valjevo i DC Niš) omogućuje potpunu pokrivenost teritorije. Razvoz proizvoda se svakodnevno obavlja do preko 3500 malo i veleprodajnih objekata, od čega više od 2000 poljoprivrednih apoteka, više od 100 poljoprivrednih imanja i zemljoradničkih zadruga, više od 200 poljoprivrednih gazdinstava, više od 100 hipermarketa i oko 1000 objekata koji prodaju garden proizvode.

Van granica Srbije, kompanija Agromarket distribuciju proizvoda organizuje kroz rad predstavništva u Bosni i Hercegovini (Bijeljina, Laktaši, Sarajevo), Crnoj Gori (Danilovgrad), Sloveniji (Ljubljana) i teritoriji Kosova (Priština), kao i Severnoj Makedoniji (Skopje).

Porfolio ponude koja svakodnevno kreće iz distributivnih centara sa više od 80 vozila koja godišnje pređu više od 3 miliona kilometara, obuhvata brendove vodećih svetskih proizvođača sredstava za zaštitu bilja, (Corteva, Syngenta, BASF, Bayer Cropscience, United Phosphorus, Arysta LifeSciences, Sinochem Ningbo, Spiess Urania, Cheminova, Nissan Chemical Industries, Cinkarna, Mio, Zapi, Goemar, Lida...), ino i domaćih i selekcionih semenskih kuća (Franchi Sementi, Caussade Semences, Semenarna Ljubljana, LG,  KWS, ZP Institut ...), supstrata (Kekkila), proizvoda garden programa (Oregon, ECHO,CHO Fiskars, Gerber, Lawor, AM, Intex, Green Bay, Falket Al-Ko, AGM,  Alpina, Telwin, G.F., Di Martino, Fitt, Elpumps, Bomber...).  

Permanentno razvijajući distributivne kapacitete, poslovodstvo kompanije je početkom 21. veka odlučilo da se okrene i primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji i preradi poljoprivrednih proizvoda, kao i proizvodnji vodotopivih đubriva i pesticida.

Agromarket doo je nukleus za formiranje Agromarket Grupa (Agromarket Group) koja u sebi sjedinjuje primarnu proizvodnju, doradu semena i preradu voćnih plodova, proizvodnju sredstava za zaštitu i ishranu bilja. Od 2003. godine, do kraja 2020, članice Agromarket Grupa postajali su  PIK „Južni Banat“ Bela Crkva, „Agroseme“ Kikinda (2005), Agromarket BiH i Agromarket CG (2006), „Ferico“ Niš (2007), PD „Zaječar“ Zaječar, „Semenarstvo“ Šabac (2008), Silosi „Natalinci“ Natalinci (2011), „Žitoprodukt“ Kragujevac i Agromarket KS (2014), pa  PIK „Vojvodina“ Starčevo (2018), a „Galenika Fitofarmacija“ Beograd Agromarket dooel, Skopje i „Semenarna“ Ljubljana 2020. godine. U 2021. godini, Agromarket Grupa dobija još jednog člana, Agromarket Machinery. Portfolio kompanije se upotpunjuje još jednim segmentom, poljoprivrednom mehanizacijom, a to znači vrhunski brendovi traktoraCase IH, kao i priključnih mašina Kverneland, Vigolo, Cosmeco, Agroliner, Mac Don, Hauer, Stol.

Ali ono što je tokom svih godina gradilo i gradi kompaniju Agromarket su ljudski resursi. Trenutno je u kompaniji Agromarket oko 450 zaposlenih, od kojih su 1/3 visokoškolovani, agronomske ili ekonomske struke. Agromarket Grupa zapošljava više od 1200 radnika, od kojih više od 600 sa visokom i višom stručnom spremom raznih profila, pri čemu je oko 25% inženjera poljoprivrede, ekonomista i mašinskih inženjera.  

 

Tokom svih ovih godina, pored razvijanja logističkih kapaciteta, paralelno se radilo na formiranju i jačanju kako Službe prodaje, tako i Stručne službe jer je to prepoznato kao osnov za kvalitetno osvajanje tržišta. Stručnu službu čine provereni, ali i mladi saradnici specijalisti za zaštitu bilja, tehnologiju proizvodnje i ishranu bilja. Uspeh ne samo ove službe, već i cele filozofije kompanije ogleda se u uspesima proizvođača sa kojima se ostvaruje saradnja na planu optimalizovane zaštite i ishrane gajenog bilja posebno vodeći računa o bezbednoj primeni pesticida, zaštiti onog koji ih primenjuje, očuvanju životne sredine i najvažnije, zdravlju krajnjeg korisnika.

Ono što takođe izdvaja kompaniju Agromarket je razvijanje sopstvenih brendova, kao što su Villager i AGM u domenu Garden proizvoda, i Fitofert u segmentu folijarnih i vodotopivih đubriva. Takođe, deo kompanije Agromarket je i Fabrika za proizvodnju i formulisanje sredstava za zaštitu bilja u Bačkom Petrovcu. Ova moderna fabrika nudi više od 30 sopstvenih visokokvalitetnih proizvoda.

Pioniri u mnogo čemu, kompaniju je u odnosu na kokurenciju izdvojila organizacija EXPO sajmova koje Agromarket krajem februara svake godine organizovao u Kragujevcu, Bijeljini, odnosno Banja Luci i Podgorici. Od 2015. godine, sajam je  preseljen u Beograd, a od 2019. u Logistički centar Inđija. Sajamska manifestacija EXPO okupi više od 2500 poslovnih partnera i prijatelja predstavlja nezvanični početak trgovanja poljorepromaterijalom i garden proizvodima na prostorima ex YU.

Kroz integrisani miks koji spaja tradicionalne i moderne sredstva komunikacije, kompanija Agromarket komunicira sa širokim auditorijumom različitih profila krajnjih korisnika proizvoda i usluga. Stručna predavanja i prezentacije širom celog regiona, stručna revija Agrosvet koji izlazi  od 2004. godine, video materijali, komunikacija kroz društvene mreže (www.agromarket.rs, www.facebook.com/Agrosvet, www.agrosvet.rs, www.villager.rs, www.fitofert.com) i direktan kontakt kroz SMS servis, kompanijske internet prezentacije - osnova su ukupne produkcije sadržaja koju kompanija plasira kroz svoje navedene, kao i kroz druge masovne medije.

Razvoj kompanije Agromarket u narednim godinama usmeren je ka tome da kompanija regionalno postane prepoznata kao neko ko čvrsto stoji iza kvalitetnih proizvoda i usluga koji ulivaju poverenje poslovnim partnerima, kao i krajnjim kupcima. Takođe i kao neko ko sa punim razlogom može da kaže da trideset godina, Nama veruju.